Spread the Love

אדם שיש לו קשיים בנושאים שונים בחייו, לא יודע אם לפנות לפסיכולוג או לפסיכותרפיסט, כדי שיסייע לו בצומת הדרכים שבה הוא נמצא.

פסיכולוג לעזרה למטופל

אדם שנמצא במצוקה משמעותית בחייו, אשר קשורה ביחסים ובקשרים שלו עם גורמים שונים כמו בני משפחה וחברים לא יודע מה לעשות וכיצד להתגבר על המכשולים הללו בחייו. בהתאם לעומקה של הבעיה והנחיצות בקבלת פתרון מהיר, הוא פונה לא אחת לפסיכולוג ומבצע כמה שיחות אשר בהן הוא נפתח ומסביר מה מעיק על ליבו, איך הוא רואה את הדברים, מה מפריע לו וכו'.

רבים מהפסיכולוגים הם פסיכולוגים קליניים אשר מאבחנים את הבעיה של המטופל ובכל מפגש הם מגרדים קליפה נוספת מעליו כמו בצל וזאת כדי שיהיה מסוגל להוציא ולבטא את כל הקשיים ואת צורת החשיבה שלו.

פסיכותרפיסט לעזרה למטופל

פסיכותרפיסט מסייע לכל מטופל אשר הבעיה שלו נובעת מסקטור מסוים של בריאות הנפש. ההבדל המהותי בין שני המקצועות הטיפוליים הללו הוא שהפסיכולוג מקשיב בלבד ואילו הפסיכותרפיסט מקשיב למטופל ובהתאם לכך מציע פתרונות, הכוונה, ייעוץ, אופציות של דרכי התמודדות, הקניית דפוסי חשיבה חדשים ועוד.

לא מדובר בשינוי שהוא הוקוס פוקוס אלא דרך ארוכה וממוקדת שיוצרת התאמה לצורך של המטופל, כמו לדוגמה מי שמפוזר וקשה לו להתמקד בפעולות הבסיסיות של היום יום, איש המקצוע מתאם יחד אתו את לוח הזמנים היומי, מה חשוב ומה חשוב פחות, מה לבצע ומה להניח בצד וכו'. תוואי הדרך שהוא מציע לו הוא הגיוני ומעשי ולכן המטופל מסגל לעצמו את דפוסי ההתנהלות החדשים.

השיחות של הפסיכותרפיסטים

מגוון הנושאים שהפסיכותרפיסטים מטפלים בהם כוללים תחומים אקוטיים כמו קשיים ביצירת יחסים זוגיים, קשיים בנושא הזהות המינית, דיכאון וחרדה, תקיעות בחיים ועוד.

במצבים הללו כדאי לפנות אל פסיכותרפיסטית מומלצת בהוד השרון, וזאת לאור הניסיון רב השנים שלה והמיקום הנוח בו הקליניקה שלה נמצאת. כאשת מקצוע מובילה היא מקשיבה לכל מה שיש למטופל לומר, בדיוק כמו הפסיכולוג, אך היא מצליחה באופן מיידי למצוא פתרונות יצירתיים, רעיונות מקוריים ומציעה התנהלות מרתקת ומסקרנת ועוד.

השינוי בקו החשיבה לפעמים נתפס באופן מידי ולפעמים לוקח לתהליך זמן. ברגע שהוא מפנים ומתחיל לפעול בצעדים מדודים, זה עניין של זמן עד שיהיו תוצאות חיוביות לתהליך. ברוב המקרים לא מדובר באנשים עם בעיות של בריאות הנפש, אלא אנשים שזקוקים לחבל ולהדרכה, כדי להגיע למקומות טובים בחייהם.

Facebook Comments

רוצים לדעת פרטים נוספים או לקבל מדריכים שיעזרו לכם לאימייל?
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.

נגישות