Spread the Love

CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) הוא סוג של פסיכותרפיה המסייעת לאנשים לשנות את התנהגותם, כאשר השיטה מתבססת על שינוי דפוסי חשיבה שאינם מניבים ואף פוגעניים כלפי האדם עצמו וסביבתו. CBT משמש בדרך כלל בטיפול בהפרעות דיכאון וחרדה, אך ניתן לטפל בשיטה זו בהפרעות שונות ומגוונות.

CBT הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) אשר שימש לטיפול בהפרעות נפשיות, אך לא בלבד. CBT היא שיטה יעילה מאוד לטיפול בהפרעות נפשיות, אם כי ניתן לטפל בשיטה זו גם בהפרעות כמו ADD, ADHD, הפרעות פוסט דחק ועוד. השיטה הזו מבוססת על הרעיון שעל ידי שינוי היבטים מסוימים של ההתנהגויות שלנו, אנו יכולים לשפר את הבריאות והרווחה שלנו. מה חשוב לדעת על השיטה וכיצד מטפלים באמצעותה? המשיכו לקרוא.

מה חשוב לדעת על טיפול CBT?

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא סוג של פסיכותרפיה המלמדת אנשים לזהות ולנהל את התגובות הרגשיות שלהם למחשבות, רגשות והתנהגויות. CBT משמש כדי לעזור לאנשים ללמוד כיצד לשנות את דפוסי החשיבה שלהם, שעד היום לא הועילו להם.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא שיטת טיפול דינאמית, שלמעשה מתמקדת בדרך שבה אנשים חושבים, מתנהגים ומרגישים. CBT יכול לשמש לבעיות רבות ושונות, אך הוא משמש לרוב לטיפול בהפרעות חרדה כגון התקפי פאניקה, הפרעת חרדה כללית ופוביה חברתית.

המונח "קוגניטיבי" מתייחס לחשיבה על העבר או העתיד; בעוד שהמונח "התנהגותי" מתייחס לפעולות או התנהגות. טיפול התנהגותי קוגניטיבי פועל על ידי שינוי המחשבות של המטופל, כך שהמטופל יוכל להפסיק לדאוג לדברים שאינם רלוונטיים או חשובים.

האם CBT יעיל כטיפול בהפרעות קשב וריכוז?

בעבר, חשבו שהפרעת קשב וריכוז הן מצב נפשי בלבד, שטופלו על ידי שיחה עם פסיכולוג. עם זאת, מחקרים רבים מראים ש-CBT יעיל לטיפול ב-ADHD וגם ADD. המחקרים הראו שתוצאות הטיפול דומות מאוד לאלו של התרופות הניתנות בעלי הפרעות אלו.

CBT נמצא בשימוש נרחב בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, אך לא כל המחקרים מצאו שהוא יעיל עבור כל המטופלים. עם זאת, אי אפשר לצפות שטיפול מסוים יתאים לכל סוגי האנשים וכל סוגי ההפרעות שלהם. במילים אחרות, אם טיפול CBT אינו עוזר לכם או לילדכם, כמובן שיהיה חשוב להמשיך לבדוק לגבי שיטות טיפול אחרות ונוספות.

עד כמה טיפול CBT נחשב יעיל?

בסופו של דבר, CBT הוא סט של טכניקות שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את יעילות הכתיבה והדיבור, הריכוז, המצב החרדתי של האדם ועוד. אמנם היעילות של CBT עדיין רחוקה מלהיות מותאמת ל-100% מהמקרים, אך מטופלים רבים ברחבי העולם מאמצים את שיטת הטיפול הזאת כשיטת הטיפול שלהם.

מספר מחקרים מצאו ש-CBT יכול להיות יעיל בהפחתת מתח ושיפור הפרודוקטיביות. הטיפול גם יכול לעזור לאנשים להתגבר על בעיות אישיות, כמו בעיות ביחסים ואף בעיות של התמכרויות. זה לא תרופה, אבל זה יכול לעזור לרבים בהחלמתם.

Facebook Comments

רוצים לדעת פרטים נוספים או לקבל מדריכים שיעזרו לכם לאימייל?
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.

נגישות