Spread the Love

 

לסטרס יש השפעות שליליות על כל מערכות הגוף ובדיוק בשביל זה, ריכזנו לכם מספר דרכים שיעזרו להוריד משמעותית את הסטרס שאתם חווים. מוכנים? אנחנו מתחילים!

מס' 1 – לקבוע תור לטיפול בעיסוי

יש המון מחקרים שהראו שטיפולים במגע כמו, עיסוי הוליסטי, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד, יכולים לגרום לשחרור של אנדורפינים. אלה מסייעים להפחתה של מצבי חרדה ודיכאון וכמובן גם להורדת סטרס. נחדד דבר חשוב לגבי העיסויים – לא כל עיסוי מתאים להורדת סטרס. לדוגמה, עיסויים הנחשבים לרגועים יותר כמו עיסוי שוודי יתאימו מאוד לשחרור סטרס. מה שכן, עיסויים קשוחים יותר כמו עיסוי רקמות עמוק, לא יתאימו והם עשויים לגרום לפעולה הפוכה מרוגע, שכן הם מעלים את לחץ הדם וממריצים את הגוף. כאשר אתם קובעים תור לעיסוי, מומלץ להתייעץ ולבדוק מהו העיסוי המומלץ וזה שיעזור לכם להוריד את רמות הסטרס בגוף. לנוחיותכם, תוכלו להגיע לקליניקה של המעסה או להזמין עיסוי לבית כמו שמציעים באתר Ymassage עיסוי עד הבית.

מס' 2 – להקפיד על תזונה מאוזנת

אחד הגורמים להתפתחות סטרס הוא תזונה לקויה. לדוגמה, אם אתם אוכלים ארוחה אחת בערב ושותים כמה כוסות קפה ביום ומנשנשים פריטי מזון מעובדים, הדבר מביא לכך שיהיה לכם חוסר ברכיבי תזונה חיוניים לבריאות הגוף. על כן, נמליץ לכם על תפריט מאוזן הכולל גם מזונות מזינים ומרגיעים כמו, שקדים, חומוס, קוואקר וכוסמין.

מס' 3 – להריח שמנים אתריים

שמנים אלה יכולים לסייע משמעותית למצבי לחץ, מתח, עצבנות, פחדים והם אפילו יכולים לעזור לכל מי שסובל מנדודי שינה. אפשר להריח אותם ישירות או שאפשר להשתמש במבער. כל מה שצריך לעשות הוא למלא את המבער במים ולטפטף 2 או 3 טיפות. השמנים המומלצים הם: לבנדר, מליסה, ברגמוט, פצ'ולי ושמנים ציטרוסיים.

מס' 4 – להשתמש בתוספי תזונה

יכול להיות שיש לכם חוסר בוויטמינים ומינרלים ולכן אתם סובלים ממתח ועצבנות.
על כן, אפשר לשלב בתפריט שלכם גם תוספי תזונה כמו: קומפלקס של ויטמיני B, תוסף מגנזיום ותוסף פרוביוטיקה.

מס' 5 – להשתמש בתמציות פרחי באך

יש כל מיני תמציות פרחי באך שנחשבות למרגיעות והן: Larch, וול-נטס, Rock Rose, Mimulus.
יש להתייעץ עם הומאופת והוא יתאים את התמצית הנכונה.

מס' 6 – ללמוד להרפות

מדובר על שיטה יעילה שמאפשרת להגיע למצב של רגיעה וזאת באמצעות שחרור של קבוצות שרירים בגוף. להלן תרגיל בהרפיה: עליכם לשכב במקום שקט וללא אור חזק, לאחר מכן עליכם לעצום את העיניים ולנשום 3 נשימות עמוקות ומרגיעות. המשיכו עם כיווץ והרפיה של השרירים. התחילו מהראש לרגליים או מהרגליים לראש. יש לעבור בכל פעם לקבוצת שרירים אחרת בגוף. לאחר מכן, דמיינו שאתם שוקעים לתחושה נעימה וגם רכה והמשיכו בנשימות עמוקות.
כאשר אתם מרגישים שההרפיה עזרה לכם, תוכלו לחזור לשגרת היום שלכם.
כל מה שיש לעשות הוא לספור מ-1 עד 10, להתמתח, לנוח מספר שניות ולאחר מכן לקום.

מס' 7 – לעשות מדיטציה

מדובר על תרגול של מיקום תשומת הלב וזאת על מנת שיהיה אפשר להתבונן בפעולה של התודעה שלנו. באמצעות מדיטציה, ניתן להתמקד, להרגיע מחשבות על העבר וגם על העתיד וכך להוריד את רמות הסטרס והחרדה. יש כל מיני דרכים לתרגל מדיטציה. אפשר לעשות זאת באמצעות שימוש באפליקציה ייעודית, באמצעות איש מקצוע ועוד.

Facebook Comments

רוצים לדעת פרטים נוספים או לקבל מדריכים שיעזרו לכם לאימייל?
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.

נגישות