Spread the Love

מעטים מאיתנו אוהבים לבקר אצל רופאים, ולכן גילוי מחלה קשה מכה בנו כרעם ביום בהיר אחד. רק אתמול טיילת עם המשפחה ונהנת מקפה טוב בבית קפה שכונתי, והיום קיבלת טלפון בהול מרופא המשפחה להגיע למרפאה לביקור דחוף, כי יש ממצא חשוד בבדיקות שלך. כעבור שבוע אתה מוצא את עצמך כבר רץ בין קופת החולים לבית החולים לצורך קבלת טיפולים מצילי חיים.

חולים רבים שמוצאים את עצמם מול הבחנה כמו סרטן העור או סרטן nכל סוג אחר, vמצריך טיפול ממושך, שאחוזי ההצלחה בטיפול בו גבוהים, אך הרופאים לא ממש מבטיחים תוצאה של 100%, לעתים קרובות נתקפים בחרדה. החרדה יכולה להתבטא בהתקפי חרדה, במלווים בקוצר נשימה, אפטיות, וחולים מסוימים אף שוקעים בדיכאון עמוק ולא יוצאים מהמיטה כמה ימים. חרדה מהטיפול או מהלא נודע שצפוי בהחלט יכולה להשפיע על הצלחת טיפול יעיל במחלה.

אם אתם שקועים החרדה ודיכאון במקום לאסוף את עצמכם ולאגור כוחות למאבק ארוך במחלה, אתם מבזבזים זמן יקר! אך חולים רבים זקוקים לטיפול פסיכולוגי על מנת להתגבר על החרדה מפני החשש שלהם מהמחלה, או מפני החשש שלהם מהתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפול. החשש לתפקוד המשפחה בעת משבר בריאותי, רק מוסיף בדרך כלל לתחושת החרדה של החולה, והוא נאלץ להתמודד לא רק עם הצורך בטיפול רפואי, אלא גם עם הצורך להיערך מבחינת התא המשפחתי להיעדרות וחוסר תפקוד במסגרת המשפחתית.

במחלקות רבות בבתי החולים קיים שירות סוציאלי ומערך פסיכולוגי, אך לא תמיד החולים מודעים לקיומו, ופעמים רבות החולה זקוק להרבה יותר תמיכה נפשית מאפשר מאפשרת המסגרת של בית החולים. אם אתם או הקרובים שלכם מתמודדים עם מחלה קשה, ומרגישים שלדבר עם מישהו בהחלט יכול להוריד את רמת החרדה שלהם, הפסיכולוג בבית החולים תמיד יוכל להפנות אתכם לבעלי מקצוע שיעזרו לכם ולקרובים לכם להתמודד עם רמת החרדה שלהם. גם המשפחה הקרובה של החולה בעתים קרובות חשה חרדה גדולה ממה שצפוי להם בתקופה הקרובה, גם אם אחוזי ההצלחה של הטיפול במחלה קרובים ל-100%.

מאוד מומלץ לדבר על החששות שלכם עם הסביבה, אך לא כולם יכולים לשתף אדם קרוב בדאגות שלהם, בעיקר מחשש להיראות חלשים ולהוסיף דאגות לאדם קרוב אליהם. רבים מרגישים נוח יותר לדבר על מה שמטריד אותם עם בעל מקצוע שאינו מעורב אישית, ויכול לתת להם עצה מקצועית לדרכי התמודדות עם חרדה. כיום יש לא מעט דרכים לטיפול בחרדה, החל מטיפול תרופתי ועד לשיטות אימון אישי שונות, שבעזרתם ניתן ללמד את הגוף ואת הנפש להירגע ולשלוט ברמת החרדה. בין השיטות האימון האלה ניתן למצוא הרפיה, דמיון מודרך ואף היפנוזה. טיפול קצר טווח לשליטה בחרדה, יכול לעזור לחולים רבים להתמודד עם המחלה והטיפולים בצורה יעילה הרבה יותר.

Facebook Comments

רוצים לדעת פרטים נוספים או לקבל מדריכים שיעזרו לכם לאימייל?
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.

נגישות