Spread the Love

התמודדות עם חרדה ועם דיכאון איננה פשוטה, אך אפשרית. אנשים הסובלים מאותן אפיזודות – קבועות או חולפות, מעידים על קושי רב לנהל שגרת יום, ליהנות מחייהם ואפילו לפתח קשרים רומנטיים. שוב ושוב עולה השאלה והיא מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בחרדה ובדיכאון. רגע לפני שגם אתם בוחרים בטיפול התרופתי, דעו כי ישנה גם דרך אחרת: הטיפול הטבעי.

טיפול ללא תלות בתרופה

אחת הבעיות שבטיפול התרופתי בחרדה ובדיכאון, היא העובדה כי המטופלים מפתחים מעין תלות בטיפול התרופתי. מה זה אומר? כשלוקחים תרופה על בסיס יומי, לא באמת מגיעים למצב של ריפוי פנימי. התרופה היא מעין פלסטר שיש לשים על הפצע דרך קבע. בעת שלא מניחים את הפלסטר, הרי שהדימום ימשך. כך, כשאנשים רוצים להיגמל מהתרופה הם מבינים כי מחכה להם דרך ארוכה: ביום בו הם לא יקחו את הכדור, אותם סימפטומים יצופו והם כאילו וחוזרים לנקודת ההתחלה.

הטיפול הטבעי מאפשר למטופל לעשות דרך. מובן כי כל מקרה לגופו, וכל אדם חווה את הדיכאון והחרדה בעוצמות שונות. כל עוד אפשר לטפל באופן טבעי, כדאי להשקיע את המשאבים הפנימיים לטובת יצירת דרך התמודדות שתקל על המטופל בהווה ובעתיד.

טיפול נטול תופעות לוואי

הטיפול התרופתי עוזר לחלק מהאנשים ועם זה לא ניתן להתווכח. ישנם אנשים שמעידים כי הם נהנים מהטבה וכי איכות חייהם אכן השתפרה. עם זאת, ישנו נתח לא מבוטל של אנשים המעידים על תופעות לוואי מאד קשות. תופעות הלוואי כוללות כאבי ראש וסחרחורות, חוסר תיאבון, חוסר ריכוז, קושי להירדם בלילה וכן הלאה. הטיפול הטבעי איננו כולל תופעות לוואי, מה שחוסך מרבים את החשש המלווה אותם. 

הטיפול הטבעי מעלה את הערך העצמי של המטופל

דיכאון וחרדה יוצרים מצוקה גדולה מאד בקרב אלו הסובלים מהם. המטרה בטיפול היא להביא את האדם הסובל מהסיפטומים להטבה, וכמה שיותר מהר. הטיפול הטבעי אמנם מצריך מהמטופל התמסרות טוטאלית, אך בסוף הדרך מבינים רבים כי הם לא רק הצליחו להתגבר על הדיכאון או החרדה, אלא שגם הערך העצמי שלהם עלה. הידיעה כי הם הצליחו להתגבר על התקופה הקשה ללא טיפול תרופתי, משקפת בפניהם את העוצמות שלהם ("אם עברתי את זה, אוכל לעבור כל דבר").

דרך טבעית נוספת להפחית בעוצמת הסימפטומים

על מנת להתאים את דרך הטיפול האידיאלית, על המטפל להכיר את המטופל – על כל תכונותיו ומניפת הסימפטומים ממנה הוא סובל. עם זאת, ישנו טיפול טבעי נוסף שאפשר להשלים איתו את הטיפול הראשי – עיסויים. כוחו של העיסוי בא לידי ביטוי בכך שהוא מאפשר למטופל להתנתק לשעה אחת מהעולם שבחוץ. כך, נוצרת לה הרפייה מלאה של הגוף והתודעה. אותו ניתוק מייצר הטבה, ויכול להקל משמעותית סימפטומים של חרדה ודיכאון.

Facebook Comments

רוצים לדעת פרטים נוספים או לקבל מדריכים שיעזרו לכם לאימייל?
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.

נגישות