Spread the Love

דיכאון זו מחלה שפוקדת לא מעט מאיתנו. למעשה, על פי הנתונים בישראל, כ-10 אחוזים מהאוכלוסיה מאובחנים כמתמודדים עם דיכאון ברמה כזו או אחרת.

כדי להבין יותר לעומק על המחלה הזאת ועל דרכי ההתמודדות איתה, חשוב מאוד להכיר אותה ולדעת איך לזהות אותה.

מאפייני הדיכאון

לדיכאון ישנם כמה תסמינים ומאפיינים, וכאן אנחנו נפרט כמה מהם. יחד עם זאת, במידה ומישהו חושד שהוא מתמודד עם דיכאון, או שאחד ממכריו מתמודד עם המחלה הזאת, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע ולא לסמוך רק על אבחון שנעשה דרך מאמרים ברשת האינטרנט.

אבחון של איש מקצוע יהיה אמין הרבה יותר, והוא יוכל להדריך איך לצאת מדיכאון בצורה טובה ומהירה.

הנה רשימה חלקית של מאפייני הדיכאון:

מצב רוח ירוד וחוסר מוטיבציה: מתמודדים רבים עם דיכאון נתקלים בקשיים לבצע משימות שונות, החל ממשימות מורכבות ומסובכות, ועד קושי להתמודד עם משימות פשוטות כגון לקום מהמיטה.

מתמודדים עם דיכאון מתארים במקרים רבים חוסר במוטיבציה לעשות פעולות שונות. רבים מהם לא מצליחים ליהנות מדברים שגרמו להם הנאה עד כה, הם מתמודדים עם מצבי רוח של עצבנות וחוסר רצון במפגשים חברתיים.

מחשבות טורדניות, דימוי עצמי נמוך וחוסר ביטחון עצמי: מתמודדים רבים עם דיכאון מוצאים את עצמם נאבקים במחשבות שלא מרפות. רבים מהם גם מאבדים את הביטחון בעצמם וביכולות שלהם, ומרגישים ש"העולם גדול עליהם".

בעיות שינה ובעיות תזונה: רבים מהמתמודדים עם דיכאון, סובלים מבעיות שינה. חלקם סובלים מנדודי שינה (בדרך כלל בגלל מחשבות טורדניות) ואחרים מתמודדים עם שינה מרובה, מתוך ניסיון להימנע מהתמודדות עם הקשיים שהם עוברים.

חלקם גם מתמודדים עם חוסר בתיאבון, ואחרים מתמודדים עם אכילה רגשית שנועדה לפצות על ההתמודדות הקשה.

איך לצאת מדיכאון?

 

ההתמודדות עם דיכאון זו התמודדות מורכבת, והניסיון להתגבר על המצב הנפשי הזה עשוי להיות בעייתי מסיבה פשוטה: דיכאון גורם לירידה במוטיבציה ולקשיים בתפקוד, ולכן אדם שמתמודד עם דיכאון עשוי להתקל בקשיים להתחיל תהליך של טיפול וריפוי, או להתמיד בו.

לכן, יש חשיבות גבוהה מאוד לסביבה של אותו אדם שמתמודד עם דיכאון. סביבה תומכת, קשובה, מכילה ודואגת יכולה לעשות פלאים ולסייע לו להתגבר על הדיכאון.

הנה כמה טיפים שיכולים לסייע להתגבר על דיכאון:

ספורט ואורח חיים בריא: פעילות גופנית גורמת לשחרור אנדורפינים במוח. מדובר בכימיקלים שמסוגלים לשפר את מצב הרוח.

מומלץ גם לצמצם בשתיית קפה ובעישון של סיגריות ושל חומרים אחרים, שעלולים לגרום לירידה בסרטונין בגוף ולהוביל לחרדות.

להקפיד לא להיות לבד: כאשר אדם ששרוי בדיכאון נמצא לבד, הוא נתון לחסדיהן של המחשבות הטורדניות, של הדימוי העצמי הנמוך ושל הקשיים השונים עמם הוא מתמודד.

מפגשים חברתיים, בעיקר כאשר מדובר בסביבה תומכת, מבינה ומכילה, יכולה לסייע לו לנקות את הראש, לראות את הדברים מנקודת מבט אחרת ולקבל אנרגיות חיוביות מאותם אנשים שמעריכים ומוקירים אותו.

קבלה עצמית: במקרים רבים, כאשר אדם מתמודד עם דיכאון, המוח שלו "מנסה לשכנע" אותו שהוא אינו אדם ראוי. המחשבות האלה יכולות להיות הרסניות ולהכביד מאוד על כל אדם.

לכן חשוב מאוד לנסות ולקבל את עצמנו כמו שאנחנו, בלי שיפוט ובלי ביקורת. הרבה פעמים המחשבות האלה גורמות לנו לראות את עצמנו ואת היכולות שלנו באור שלילי, אך מדובר בפרשנות שלילית שלנו כלפי עצמנו.

Facebook Comments

רוצים לדעת פרטים נוספים או לקבל מדריכים שיעזרו לכם לאימייל?
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.

נגישות